У
рекламній кампанії житлового комплексу "Горки-Місто" в Сочі, де під час
зимової Олімпіади-2014 року будуть жити журналісти, критики виявили
нацистську естетику.
Як пише британська газета The Guardian,
спостерігачів збентежили фігури синьооких світловолосих спортсменів, які
нагадують зображення істинних арійців, поширені в пропагандистському
мистецтві Третього рейху. Тенденція була названа неогітлерізмом, а
образи "фашистськими".
Крім того, в зображеннях побачили натяк на
образи з фільмів Лені Ріфеншталь, що створила знаменитий фільм "Тріумф
волі" про мітинг нацистської партії в Нюрнберзі в 1934 році і знімала
Олімпійські ігри в Берліні в 1936 році.
Як зазначила історик
мистецтва Катерина Дьоготь, безсумнівно, представники дизайнерської
фірми, надихалися нацистським мистецтвом. The Guardian відзначає, що
компанія використовує свастику в якості одного зі своїх мережевих
банерів.
Як вважає Дьоготь, робота з нацистською естетикою сама
по собі не ганебна, проте в даному випадку йдеться про "комерційний
проект,що відкрито експлуатує потенційну привабливість, яку багатії
знаходять у нацистській стилістиці".
З приводу цього висловилися і
у президента РФ Дмитра Мєдвєдєва. Радник Мєдвєдєва з прав людини
Михайло Федотов вважає тривожним фактом, що до проекту залучили
компанію, яка у творчості використовує "ігри з нацистськими символами".
Креативний
директор проекту "Горки-Місто" Дмитро Лещинський, у свою чергу, вважає,
що завданням критиків є будь-якими способами дискредитувати проект. На
його думку, "справжнім фашизмом" можна вважати не використання
нацистської естетики, а обливання брудом реклами, яка "виділяється серед
сірої маси".